carolinarundberg.blogg.se

2013-03-09
13:47:09

Nero
Kom på att jag glömt skriva typ vem Nero är.
Ja, han är iallafall en ponny jag hyr fram till sommaren. Har imorgon haft honom i 2 månader och han ska hem om 3 månader igen. Jag hyr honom från Öknehults Kursgård. Han är en brun Huculska importerad från Polen i November 2012 ? Han är mellan 135-138 i mkh. Vet inte säkert. Han är född den 22 maj 2008. 
Tog hem honom riden kanske runt 10-20ggr och nu hoppar han banor på 70cm. Ni kan tänka er hur snabbt han lär sig. Rider honom både löst och tränar med utrustning på. 
Han är en ponny som älskar uppmärksamhet och vill gosa hela tiden. Han ställer sig liksom mot boxgallret för att man ska kunna klappa honom. Han står hela tiden med huvudet på ryggen när man kratsar hovar, borstar, knäpper täcket, skor och allt! Mysigare ponny finns inte! 
Jag har verkligen fått honom att lita på mig! :') 
 
 

Kommentar:
#1: Anonym

Nalle var inriden när han kom till öknehult, han hade redan hoppat och allting..

Svar: Hade han inte alls
Carolina Rundberg

2013-03-10 @ 12:13:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: