carolinarundberg.blogg.se

2013-03-31
23:47:00

Hästar
Tänkte nu skriva om varför jag haft så många hästar och på kort tid då jag är trött på att alla ska tjata om att jag inte kan bestämma mig osv.
 
Började med att jag tog hem en B-ponny att hyra men han blev efter ungefär en månad halt och blev inte bra och jag kände då att det inte var någon mening med att ha kvar honom. Bytte då till en annan B-ponny som visade sig vara både dräktig och ha fel på hovarna och ville därför inte gärna bli riden. Bytte henne mot ett Halvblod/Fullblodssto som visade sig inte kunde vara själv och stegrade och bockade i boxen. Hon trivdes inte alls här. Och med tanke på hur liten jag var så kunde jag inte kontrollera det.
Åkte och kollade på många hästar och köpte sedan Nickelodeon och hade honom i ungefär nio månader innan jag sålde honom. Blev alldeles för lång då jag växte en decimeter från att jag köpte honom och växer fortfarande så det var ingen mening med att ha honom.
Provred sedan en D-ponny jag hade kollat på ett år innan som jag gillade starkt. Men han var inget för mig visade det sig efter att jag haft honom på prov i två månader.
Efter det red jag bara medryttarhästarna. Nu rider jag inte någon av de längre.
Åkte ett tag efter det upp till Öknehult ett par gånger och kollade på hästar och det slutade med att Nero stod hemma hos mig inte långt senare. Honom ångrar jag inte att jag tog hem då han är den mysigaste ponnyn jag någonsin i hela mitt liv träffat!
Sedan åkte jag och kollade på Drumany som var helt perfekt i början men har nu inte kvar honom längre p.g.a. att han och jag inte passade ett dugg bra tillsammans. Hade han passat bättre till min ridning hade jag hemskt gärna haft kvar honom till han dog men  nu är det som det är.
 
Nu har ni fått veta varför jag bytt hästar mycket och jag vill inte ha mer klagomål om att jag byter hästar mycket  och att jag rider de fel. Mitt eget liv bestämmer jag över helt själv! Ingen sköter mitt liv bättre än jag själv! Jag tar inte åt mig av vad ni säger men jag vill bara få det sagt så att ni får veta sanningen och inte börjar säga saker som inte är sant osv. Inget blir bättre av det, tro mig, jag vet!
 
 

Kommentar:
#1: Moster Maria

Hejja dig! Strunta i vad andra tycker och säger, ofta är det bara avundsjuka eller okunskap som gör att folk lägger sig i ens liv. Men bra att du berättar varför du haft olika hästar hemma, de som har lite vett förstår då bättre.
Kram från "Faster Ia"

2013-04-02 @ 22:15:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: