carolinarundberg.blogg.se

2013-04-02
21:18:00

Nero, dressyrponny?
Som rubriken säger, håller Nero på att bli en dressyrponny? Tror nästan det! Han har blivit så sjukt fin i dressyren nu så det är inte sant. Nu när han fått muskler och när jag har en sadel som passar honom. Men måste nog snart hitta en egen sadel som passar honom bättre så att jag slipper låna. Men jag kan ju passa på lite ibland så att jag slipper rida barbacka varje dag eller rida med en helt opassande sadel. Han har ändrats så mycket i kroppen sen jag tog hem honom och eftersom han har så pass kort rygg så behöver han helst ha en 15,5" sadel. Men jag ska se om det funkar med en 16". Vill ju liksom inte komma med typ en shettissadel. Känns bara konstigt då.
Men det gick iallafall jättebra idag och både jag och ponnyn är nöjda. Men tyvärr tar han ej skänkeln så bra och då blir det lite bocksprång, bakutsparkar och stegringar men det är jag van vid. Och ingen häst är perfekt, eller hur?!
 
Bjuder lite på en print från en film. Det är från förra veckan tror jag. Busponny! :')

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: